maandag 10 oktober 2011

Jammer

In 2003 bouwde ik deze harp voor Tets, zij is erg blij met haar harp en sinds ik haar harp en één voor haar harpvriendin Marieke heb gemaakt, zien we elkaar regelmatig. Als Test en Marieke langs komen, hebben ze altijd hun harpen bij zich en klinkt er mooie keltische harpmuziek in mijn huis.


Vorige week stond Tets op mijn antwoordapparaat, de harp was gevallen en heel erg kapot:





Ik schijn wel eens gezegd te hebben dat ik een harp die ik gebouwd heb bijna altijd weer kan maken. Dat moet ik nu dus maar doen. Gelukkig is de harp goed verzekerd, dus heb ik een ruim budget om aan deze reparatie te besteden. Ik ga de hele bovenkant van de harp vervangen, en dan is hij vast weer helemaal goed.

Voor mij een goede reden om mijn werkplaats weer in te gaan, en op te ruimen. Ik heb 2 jaar lang geen hout aangeraakt. Het is maar goed dat dit ongeluk niet een jaar geleden is gebeurd: toen was ik in het revalidatiecentrum en had ik niets voor Tets kunnen betekenen.

4 opmerkingen:

Petra zei

Ik hoop dat de harp na de reparatie weer als nieuw is. Want voor een muzikant is zo'n breuk toch echt een ramp en voor jou natuurlijk ook.

Ik ga mijn vest verder afmaken en de draden om elkaar slaan, fijn dat je zo'n goede advies had.

Groetjes Petra

Anoniem zei

wat een afschuwelijk gezicht, die kapotte harp. ik hoop dat je hem weer goed kunt maken. hartelijke groeten, beerta

hannah zei

O wat vreselijk dat hij kapot is. Ik hoop maar dat je hem inderdaad kunt repareren. Succes daarmee.

Carla zei

Wat een mooie dingen maak je. Ik vind je breipatronen prachtig, maar deze harp slaat echt alles. Dat je dat kan! Ik hoop dat het je lukt om hem te repareren.