dinsdag 24 april 2012

Nieuw begin

Een enorm stuk hout, prachtig kersenhout. Het is 5 cm dik,  ruim 30 cm breed en 2,45 meter lang en het weegt  25 kilo. Van die 25 blijven er slechts 6 over, 6 kilo harp.

Ik heb er zin in. Ik heb welliswaar recent een harp gerepareerd,  maar het is heel lang geleden dat ik zo'n stuk hout het huis in heb gedragen met het doel er een harp van te maken.

Trouwe lezers van mijn weblog weten dat ik mijn enkels brak en daardoor meer dan een jaar uitgeschakeld ben geweest. Hoewel ik al meer dan een jaar "genezen" ben, voel ik me nu pas in staat om met dit soort grote stukken hout in de weer te zijn.

Ik moet nog even wachten met zagen en boren. Op dit moment is mijn boormachine nog steeds druk met een ander werkje. Punniken en zagen in dezelfde ruimte is niet zo'n goed idee. Misschien besluit ik wel dat de boormachine opverdag moet boren en 's avonds punniken.

Het wordt net zo'n harp als je hier kunt zien, alleen met een ander ornament. Iedere klant die bij mij een harp laat bouwen, kiest zijn eigen ornament, zodat idere harp uniek voor die persoon wordt.

De toekomstige eigenaar van deze harp heeft dit ornament gekozen, een levensboom en een keltische knoop in één, je kunt er allerlei symboliek in bedenken. Ik zal hem netjes in de harp snijden.





4 opmerkingen:

Anoniem zei

War fijn dat je dit weer kunt beginnen!

Groeten van Veronique.

Wilma Kuin zei

Wat ben je toch een knappert!!!

Betsy zei

Wat heerlijk dat je dit nu weer kunt doen. Ik vind het prachtig om te zien en ontzettend knap dat je dit kunt.
Veel plezier met het werken aan de harp.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Antje uit Urk zei

Dat je dit kunt..ik vind het heel knap! Ik ben heel benieuwd hoe het word!
groetjes,