donderdag 26 juli 2012

Ik wil een jas!!

Je hebt soms van die beren, neem nu dit exemplaar, een schat van een beertje, echt waar, maar, ik had zijn mond er nog niet op geborduurd, of hij begon:
 "Ik wil een jas".
"Wat voor jas dan?"
 "Nou, gewoon, een jas met een capuchon, en dan ook nog zo'n hoed erbij, je weet wel, net zoals die ene beer, die met zijn koffertje en met rode laarzen, die wil ik natuurlijk eigenlijk ook".
"Oh, je bedoelt paddington?, maar die is licht en jij bent donker".
"Ja, die, en het maakt niet uit dat ik donker ben, ik ben gewoon apart en uniek."
"Welke kleur wil je dan? rood of blauw, of iets anders"?
"Iets anders natuurlijk, ik zei toch dat ik uniek ben".


Ik haal de doos met bolletjes naar beneden, en beer neemt gelijk een duik tussen de bolletjes.


Hij komt weer boven met een bol in een mooie warme oranje-bruine kleur. "Past precies goed bij mijn vacht".


Ik breien en breien, en nu heeft beer een jas, denk maar niet dat hij hem uit doet met dat warme weer.


Ik heb deze Vera gebreid van een nieuwe kwaliteit garen van Schoppel, Leinen-Los, een mengsel van wol en linnen, het voelt heel plezierig aan en heeft een mooie naturel uitstraling.
Het jasje breide ik van Schoppel Zauberwolle. Het beertje is gebreid op naalden 3,5 en is ruim 30 cm lang. Ik ga ervast ooit een patroon van maken.

22 opmerkingen:

Ineke zei

Mooi beertje en een leuk jasje!!!
Groetjes

Anoniem zei

wat een geweldige beer, met eigen wil:-) en de jas heb je ook helemaal mooi gemaakt ik hou er van
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Noor zei

De jas is helemaal passend bij deze heerlijke beer!

Marjan zei

Beer kan trots zijn, wat een mooie jas! Ja, daar zal beertje Paddington vast héél jaloers op zijn!

En beer: jij ziet er zelf ook heel mooi uit hoor!

Groetjes weer
Marjan

Anoniem zei

Hopelijk is "ooit" héél dichtbij !

breigroet Cathérine

RaNae @EweCreekCottage zei

you are so creative your animals are so charming and I love the way you photograph everything thank you for translating it is so lovely to visit your blog and be able to read it all
thanks RaNae

Esther zei

Hahahahaha het lijkt wel alsof je helderziende bent. Inmiddels ben ik met mijn 4e Jacobus bezig en mijn jongste van 10 is superblij met de zijne....vraagt hij afgelopen dinsdag: mammmmm mijn Jacobus wil een jas!!! Eentje met een capuchon hoor!! Dat kan jij wel he?! Hmmmmm nee ik niet....maar Annita dus wel!!!

Herma zei

Wat weer een prachtig verhaal Annita!! En weer mooie foto's! Altijd weer genieten om je blog te lezen.
EN ik hoop dat je misschien wel heel snel inspiratie hebt om het vestpatroon uit te schrijven en te publiceren...hinthint.

Marrie-jette zei

Beer heeft gelijk!Ik zou de jas ook niet meer uitdoen.Het is nu we warm maar voor je het weet is het weer berenjassenweer!

Mirjam zei

Schattig en wat een mooie jas en wat de warmte betreft. "Waar de kou niet doorgaat gaat ook de warmte niet door". Alleen kan ik me er niets bij voorstellen.

Groeten, Mirjam

Breienmaar zei

Deze Vera mag ik wel:) Wat een leuke jas is het geworden! Ook ik hoop dat ooit iets sneller zal zijn;)

neeftje zei

Wat een leuke jas, die wil mijn vera als ze klaar is ook wel!

Saskia zei

Wat een schatje.
groetjes Saskia

Annelies zei

Wat een ontzettend leuke jas !

Ria's Creaties zei

Wat een leuk jasje,en vera erbij.
Prachtige wol,groetjes ria.

Betsy zei

Wat een lief jasje voor Vera!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Anoniem zei

Wonderful!

Floor zei

Wat een leuk eigenwijs beertje!
En ze heeft een goede smaak, het staat enig dat jasje.
Je hebt het weer snel gebreid.
Groetjes,
Floor

Inge´s yarn contaminated zone zei

Wat een prachtige jas! Ik wou dat ik zo goed kon breien... Maar dat komt vast nog wel, ik ben pas 21 dus tijd genoeg om te leren :D

Nicky zei

hihihi, een duik in de wol, mooie beer en prachtige capuchon, prettig weekend, vero

froukje zei

Oh Annita, schrijf je het patroon van het jasje wel uit?
Deze is zo mooi, Vera kan niet zonder jas toch?

Het lieve leven... zei

Súperleuk!!!! hahaha en je schrijft het ook zo leuk op!